O.T.C. International Turizm ve Seyahat Acentesi Mesafeli Satış Sözleşmesi
Tüketiciye 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması hakkında Kanun ve 14.01.2015 tarihli Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda; Yolculuk öncesi bilgilendirme yapılmış, sözleşme kurulmadan önce broşür verilmiş ve aşağıdaki şartlarla iş bu sözleşme düzenlenmiştir.
Madde 1 – Taraflar:
1.1.Paket Tur Düzenleyicisi (Bundan sonra DÜZENLEYİCİ olarak anılacaktır)
Bay-Sav Turizm Seyahat Taş. Müm. İth. İhr. San ve Tic. Ltd. Şti
O.T.C. International Turizm ve Seyahat Acentesi
Yazır Mah. No:1 Olimpos Mevkii Kumluca Antalya
Tel : 0242 892 10 95
Fax: 0242 892 10 96
E-Mail : [email protected]
1.2.Tüketici :
Ad/Soyad :
T.C. Kimlik No:
Adres :
İletişim Bilgileri :
Katılımcı 1 :
Ad/Soyad
T.C. Kimlik No:
Adres :
İletişim Bilgileri :
Katılımcı 2 :
Ad/Soyad
T.C. Kimlik No:
Adres :
İletişim Bilgileri :
İş bu sözleşme hükümleri, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 14.01.2015 tarihli Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği düzenlemeleri doğrultusunda, ticari ve mesleki olmayan amaçla hareket eden gerçek ve tüzelkişi tüketici ve adına veya lehine bir paket tur satın alınan veya satın alınması taahhüt edilen veya kendisine bir paket tur sözleşmesi devredilen katılımcı bakımından geçerlidir.
Bu sözleşmede, madde 1.2. de belirtilen katılımcılar adına taraf olduğunu ve onları temsil ve ilzam ettiğini, kendisine ilgili yasal mevzuat kapsamında yapılan ön bilgilendirme ile broşür içeriklerinden katılımcıya bilgi vermekle yükümlü ve sorumludur. Bilgi verme yükümlülüğünü yerine getirmeyen tüketici bundan sorumludur. Bu doğrultuda tüketiciye verilen broşür katılımcıya verilmiş sayılır.
Tüketici, kendisinin ve 1.2. de belirtilen kişilerin bilgilerinin doğru olarak verilmesi ve sözleşmeye işlenmesinden sorumludur. Kimlik ve iletişim bilgilerinin hatalı bildirilmesi nedeniyle meydana gelebilecek neticelerden (örn. Havayolu cezası, vb) acenta sorumlu değildir.
Tüketici 1.2. maddede belirtilen irtibat bilgilerinden kendisine ve katılımcıya ulaşılacağını kabul beyan ve taahhüt eder.
Madde 2 : Konu
İşbu sözleşmenin konusu; TÜKETİCİ’nin, ACENTA’ya ait, nitelikleri, satış fiyatı belirtilen ve broşürde bilgileri yer alan hizmetin, satışı ve ifası ile ilgili olarak 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi hakkındadır.
Madde 3 : Paket Tur Nitelikleri ve Süresi
3.1. Süresi
Paket Tur’un süresi tanıtım broşüründe belirtildiği gibidir.
3.2. Nitelikleri
Paket Tur’un nitelikleri tanıtım broşüründe belirtildiği gibidir.
3.3. İş bu maddede belirtilen ve broşürde yer alan bilgiler, sözleşme kurulduktan sonra ancak tarafların açık mutabakatı ile değiştirilebilir.
Madde 4 : Sözleşme Fiyatı
4.1. Sözleşme vergiler ile tüketiciye verilen broşürde yer alan ve fiyata dahil olduğu belirtilen tüm hizmetler dahil bedel broşürde belirtildiği gibidir. Bunlar haricindeki turlar ve diğer hizmetler ekstra ücrete tabidir.
4.2. Tüm harçlar ve benzeri ödemeler ve ücretlerle ilgili fiyat değişiklikleri tüketiciye yansıtılır.
4.3. Fiyat değişikliği ancak; öngörülen hareket tarihinden en az 20 gün öncesinde katılımcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirilmesi koşulu ile sözleşme bedelinin %5 ini geçmemek üzere:
4.3.1. Fiyat değişikliğinin döviz kurunda meydana gelen olağan dışı değişikliklerden kaynaklanması
4.3.2. Fiyat değişikliğinin yakıt giderlerindeki olağan dışı değişikliklerden kaynaklanması
4.3.3. Fiyat değişikliğinin liman havaalanı gibi yerlerde tahsil edilen vergi resim harç ve benzeri yasal yükümlülüklerde meydana gelen değişikliklerden kaynaklanması halinde mümkündür.
Madde 5 : Ödeme Planı ve Şekli
5.1. Hizmet ifasının gerçekleşebilmesi için Katımcı’nın tura katılacağını bildirdiği andan itibaren 7 gün içerisinde;
5.1.1. Yurt dışı ve yurt içi turun hareket tarihinden 30 gün ve daha fazla sürelerde tur bedelinin % 40’ını
5.1.2. Yurt dışı ve yurt içi turun hareket tarihinden 30 gün ve daha az sürelerde tur bedelinin tamamının ödenmiş olması gerekir.
5.2. Kredi Kartı ile ödemelerde;
5.2.1. Yabancı para biriminde satışa sunulan turların ödemenin tahsil edileceği günkü gösterge niteliğindeki TCMB Efektif Döviz Alış kuru üzerinden Türk Lirası Karşılığı hesaplanır ve Kredi kartı ile yapılan ödemelerde bankaların tahsil ettiği komisyon miktarı tüketiciye yansıtılır.
5.2.2. Broşürde belirtilen tur bedeli Nakit fiyattır. Taksitlendirme durumunda bankaların uyguladıkları vade farkları ve komisyon miktarları tüketiciye yansıtılır.
Madde 6 : Genel Hükümler
6.1. DÜZENLEYİCİ paket turu satın almış tüketicilerin 1618 Sayılı Seyahat Acentaları Kanunu uyarınca düzenlenmiş, iflası da dahil olmak üzere taahhüdün yerine getirilmemesi ve hizmetin taahhüt edilen şekilde verilememesi teminatlarını kapsayan zorunlu paket tur sigortası yaptırır.
6.2. DÜZENLEYİCİ esaslı sözleşme değişikliklerini ve bunun fiyat üzerindeki etkilerini TÜKETİCİYE derhal bildirir. Esaslı Sözleşme değişiklik halleri şunlardır;
6.2.1. Paket turun başlamasından önce Tüketiciden kaynaklanmayan nedenlerle sözleşme içeriğinde yapılan önemli değişiklikler
6.2.2. iş bu sözleşmenin 4.3. maddesinde belirtilen sebepler hariç olmak üzere diğer fiyat değişiklikleri.
6.3. Turların düzenlenmesi için asgari katılımcı sayısı tüketiciye sunulan broşürde belirtilmiştir. Paket turun düzenlenmesi için yeterli kişi sayısına ulaşılamaması halinde paket turun kısmen veya tamamen iptal edilebileceği hususu hareket tarihinden en az yirmi gün öncesine kadar TÜKETİCİYE bildirilir. Bu durumda TÜKETİCİNİN tazminat hakkı yoktur.Ancak seyahat acentası tüketiciden aldığı tüm ödemeleri ve tüketiciyi borç altına sokan tüm belgeleri 14 gün içinde tüketiciye iade edeceğini taahhüt eder.
6.4. DÜZENLEYİCİ , TÜKETİCİNİN reşit olmaması halinde küçük veya küçüğün kaldığı yerdeki sorumlu kişi ile doğrudan iletişim kurmayı sağlayacak bilgilere de yer vermesi zorunludur.
6.5. DÜZENLEYİCİ ,TÜKETİCİYE aşağıdaki unsurları güvence altına alan ve limitleri aşağıda belirtilen seyahat sigortasını Ray Sigortaya yaptırır;
- Yaralanma ve ani hastalık nedeniyle yurt dışında tıbbi tedavi, Yaralanma, hastalık veya taburculuk durumunda sigortalının nakli veya geri dönüşü, vefat eden sigortalının nakli : 50.000 Euro
- Seyahat Acentesinin iflası / Seyahat Acentesinin Hizmet Kusuru : 5,000.00 TL
- Acil mesajların iletilmesi, İlaç gönderilmesi, Sigortalıya yapılacak tedavi nedeniyle aile üyelerinden birinin seyahati, Sigortalıya yapılacak tedavi nedeniyle aile üyelerinden birinin konaklaması (4 yıldızlı otel max 7 gün)
- Yaralanma ve ani hastalık nedeniyle konaklama süresinin uzatılması (4 yıldızlı otelde max 7 gün)
- Aile üyelerinden birinin ölümü nedeniyle geri dönüş seyahati organizasyonu
- Evde meydana gelen hasar nedeniyle beklenmeyen geri dönüşün organizasyonu
- Hastanede kalan sigortalının ailesine yardım
- Hastanedeki kişinin iş seyahatine devam etmesi için yerine gönderilen kişinin iş seyahati organizasyonu
- Bagaj Kaybı ve zarar görmesi, çalınması : 500 Euro
- Gecikmeli Bagaj (12 saat) : 200 Euro
- Bagajın bulunması ve sigortalıya ulaştırılması
- Çifte rezervasyon nedeniyle gecikme : 100 Euro
- Aktarmalı uçuşun kaçırılması nedeniyle gecikme : 100 Euro
- Nakit Avans : 500 Euro
- Hukuki Bilgilendirme
- Genel Bilgi Servisi
- Kapkaç : 100 Euro
- Ferdi Kaza (6 ay – 18 yaş arası)
- Ölüm : 2500 USD
- Sürekli Sakatlık : 2500 USD
- Ferdi Kaza (19-65 Yaş Arası)
- Ölüm 5000 USD
- Sürekli Sakatlık 5000 USD
- Vize reddi : Vize bedeli ile sınırlı
- Katılımcının tur iptali : 1000 EURO
6.6. Katılımcı Düzenleyicinin yaptırdığı sigortayı yeterli bulmaması durumunda ek sigorta yaptırması tavsiye olunur.
6.7. Tüketici, sözleşmenin ifası sürecinde ortaya çıkan her türlü eksikliği bağımsız hizmet sağlayıcısına, DÜZENLEYİCİ veya ARACIYA yazılı olarak derhal bildirmek zorundadır. Bu eksikliğin giderilmemesi halinde TÜKETİCİNİN sözleşme bedelinden eksiklik oranında indirim talep etme hakkı bulunmaktadır.
6.8. VİZE İŞLEMLERİ :
Vize pasaport işlemleri tüketiciye aittir. Ancak gezinin başlamasından 45 gün önce gerekli tüm belgelerin eksiksiz olarak DÜZENLEYİCİ’ye teslim edilmesi halinde ücreti mukabilinde vize işlemleri takip edilebilir. 45 günlük sürede veya daha sonra vize için teslim edilen pasaportlar ve gerekli evraklarla ilgili olarak, vize işlemleri ve süreci tamamen konsoloslukların inisiyatifinde olduğundan DÜZENLEYİCİ’nin vize alınamamasından dolayı herhangi bir sorumluluğu yoktur. Zamanında, tam ve eksiksiz belgeler acenteye iletilmiş olsa dahi ilgili vize kurumlarının başvuruyu kabul etmeme, kabul edilmiş başvuruyu reddetme, çeşitli sebeplerden dolayı vize vermeme ve “Red” damgası vurma hakkı vardır. Bu gibi bir durumdan DÜZENLEYİCİ sorumlu tutulamaz. Vize alınması o ülkeye giriş garantisi vermediğinden, ülkeye kabul edilmeyenler için DÜZENLEYİCİ’nin hiçbir sorumluluğu olmadığı gibi herhangi bir iade veya tazminat ödemez. Kayıt yaptırılan yurtdışı turlarda iptal sebebi ne olursa olsun mercilerden alınan vize ve izin bedellerinin iadesi veya tazmini yapılmaz.
Madde 7 : Mücbir Sebep Halleri
8.1. Kanunlarda yer alan mücbir sebep halleri, gerekli tüm özeni göstermiş ve önlemleri almış olmasına rağmen olağanüstü ve öngörülemez nitelikte olan olaylar yüzünden ortaya çıkan ve paket turun başlamasına, devamına veya sonlanmasına engel oluşturan haller, acentanın ortaya çıkan olay üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı haller DÜZENLEYİCİ/ARACI için mücbir sebep sayılır. Bu haller;
a) Yer sarsıntısı, yangın, yanardağ patlaması, sel, fırtına, kasırga, sis, çığ, yıldırım gibi ve bunlarla sınırlı olmaksızın doğal afetler veya salgın hastalıklar ile nükleer, kimyasal felaket veya serpintiler ile salgın hastalıklar ve bunlarla sınırlı olmaksızın benzer durumlar ve olaylar ile olağanüstü haller
b) Türkiye’de sınır komşularında veya paket tur kapsamında gidilecek ülke/şehirlerde, sınır kapılarında ve /veya sınır kapısına komşu ülkede, uluslararası hava kara ve deniz ulaşımını engelleyen olağanüstü hallerde, savaş veya seferberlik halleri, halk ayaklanmaları, saldırı veya terör hareketleri, sabotajlar, isyanlar, işgal ve iç savaş, devrim, ayaklanma, zorla el koyma, askeri darbe veya yönetime zorla el konulması, sivil kargaşalar, endüstriyel anlaşmazlıklar, hükümet yaptırımları, ambargo, grevler, lokavtlar, limanların kapalı veya dolu olması ve bunlarla sınırlı olmaksızın her türlü olağanüstü haller veya çalışanları işten alıkoyabilecek haller
c) Paket turun türüne göre tarafların sözleşme ile belirlediği diğer mücbir sebep halleri
8.2. Mücbir sebebin mevcut olduğu hallerde DÜZENLEYİCİ/ARACI sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesinden doğan zararlardan sorumlu tutulamaz. DÜZENLEYİCİ veya ARACI ile o yerdeki temsilcileri, tüketicinin zor durumda kalması halinde hızlı bir şekilde yardımda bulunmakla yükümlüdür.
Madde 8 : SÖZLEŞMENİN DEVRİ
8.1. TÜKETİCİ, paket tura devam etmesinin mümkün olmaması durumunda, yurtdışı turun başlamasından en az otuz gün önce, yurt içi turun başlamasından en az yedi gün önce DÜZENLEYİCİ veya ARACIYA yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirimde bulunarak sözleşmeyi, paket tur açısından geçerli tüm koşulları yerine getiren üçüncü bir kişiye devredebilir.
8.2. Paket tur sözleşmesini devreden ve devralan, DÜZENLEYİCİ veya ARACIYA karşı bakiye tutarın ve söz konusu devirden doğan tüm ek masrafların, makul olması ve DÜZENLEYİCİ veya ARACI tarafından katlanılan gerçek maliyeti aşmaması kaydıyla ödenmesinden müteselsilen sorumludur.
Madde 9 : SÖZLEŞMEDEN DÖNME, SÖZLEŞMENİN İPTALİ İLE FESİH ŞARTLARI ve SONUÇLARI
9.1. Paket turun başlamasından önce sözleşmenin esaslı unsurlarından birisinin değişmesi halinde tüketici bu değişikliği kabul edebileceği gibi, yapılan değişikliği kabul etmediğini DÜZENLEYİCİ veya ARACIYA yazılı olarak yada Kalıcı Veri Saklayıcısı ile bildirmek koşulu ile aşağıdaki seçimlik haklardan birisini kullanabilir.
a) DÜZENLEYİCİ veya ARACI tarafından sunulan eşit veya daha yüksek değerde başka bir tura ek bir bedel ödemeksizin katılma
b) Fiyat farkının kendisine iade edilmesi şartıyla daha düşük değerde bir paket tura katılma
c) Herhangi bir bedel ödemeksizin sözleşmeden dönme
9.2. Sözleşmeden dönülmesi halinde, DÜZENLEYİCİ veya ARACI, sözleşmeden dönme bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren TÜKETİCİNİN ödemiş olduğu tüm bedeli herhangi bir kesinti yapmaksızın en geç 14 gün içinde TÜKETİCİYE iade etmekle yükümlüdür.
9.3. Tüketiciden kaynaklanmayan bir sebepten dolayı DÜZENLEYİCİ veya ARACI tarafından paket turun başlamasından önce Paket turun iptal edilmesi halinde TÜKETİCİ sözleşmenin 10.1. maddesinde belirtilen seçimlik hakları kullanabilir.
9.4. DÜZENLEYİCİ veya ARACININ paket tur başladıktan sonra önemli bir yükümlülüğünü yerine getirmediği veya getiremeyeceği tespit edilirse, DÜZENLEYİCİ veya ARACI paket turun devam etmesi için TÜKETİCİYE ilave maliyet getirmeyen eşdeğerde alternatif düzenlemeler sunar ve TÜKETİCİYE teklif edilen hizmetlerle sunulan hizmetler arasındaki farkı tazmin eder. TÜKETİCİ alternatif düzenlemeyi kabul etmeyerek sözleşmeden dönebilir. Bu halde DÜZENLEYİCİ veya ARACININ ücret talep etme hakkı sona erer ve yapılmış olan ödemeler sözleşmeden dönüldüğü tarihten itibaren katılımcıya en geç on dört gün içinde iade edilir. Ancak DÜZENLEYİCİ veya ARACI o ana kadar ifa etmiş olduğu edimler için tüketiciden hizmetten faydalandığı oranda uygun bir karşılık talep edebilir. Yine bu halde, DÜZENLEYİCİ veya ARACISI, tüketicinin paket tura başladığı yere veya üzerinde anlaşılan başka bir yere ücretsiz naklini sağlamak ve zorunlu konaklama olması halinde yapılan giderleri karşılamakla yükümlüdür.
9.6. Tüketicinin, başladığı turu, hizmetin kusurlu olduğundan bahisle terk etmesi halinde, turu terk ettiğini acente yetkilisine ve konakladığı otele sebepleri ile birlikte yazılı olarak bildirmek zorundadır. Aksi halde tüketici turu terk etmiş sayılmış ve hizmeti alıp kullanmış addolunur.
9.7. Tüketicinin şikâyetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak yetkiliye bildirmesi iyi niyetli tüketicinin özen borcudur. Tüketici’nin şikâyetçi olduğu halde hizmeti sonuna kadar kullanması şikâyetçi olduğu hususlar ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi tazminat haklarını ortadan kaldırır. Tur sonunda acente tarafından dağıtılan anket formlarına yazılan şikayetler resmi bildiri olarak kabul edilemeyeceğinden ikame hizmet ve bedel iadesi gibi tazminat hakkı doğurmaz
9.8 Konaklama tesislerinde ya da hizmet sunan araç ve mekânlarda tüketiciden dolayı oluşmuş hasar, zarar, kayıplardan Tüketici sorumludur.
9.9 Tüketici konaklama tesislerinin önceden ilan ettiği otellere yerleşme ve otellerden ayrılış saatlerine uymak zorundadır. Tüketici, gezi fiyatına dahil olan hizmetler dışında alınan yemekler, içkiler, bahşişler, kuru temizleme, telefon görüşmeleri, faks alıntıları – gönderileri, “business center” giderleri, mini bar harcamaları, ücretli aktiviteler gibi ekstra ödemelerden tüketici sorumlu olup söz konusu ödemeleri zamanında ödemekle yükümlüdür.
9.10 Tüketicinin nüfus cüzdanı, pasaport, gümrük belgeleri, bilet, aşı v.b. eksikliği, ebeveynden gelen geçersiz pasaporta sahip olması, çocukları için yurtdışı çıkış “muvaffakatname”si olmaması, uçaklarda “seyahat edemez” raporuna sahip bulunması, pasaportunda yeterli bos sayfa ya da yeterli süre olmaması gibi nedenlerle geziye çıkamaması ya da adli merciler veya kolluk kuvvetleri tarafından yurtdışına çıkısının yasaklanması veya engellenmesi, bir havalimanında tutulması, gezi sırasında tutuklanması veya gözaltına alınması durumunda tüketici acenteden herhangi bir geri ödeme ya da tazminat talebinde bulunamaz.
9.11. TÜKETİCİNİN, DÜZENLEYİCİ veya ARACIYA yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek kaydıyla sözleşmeyi tek taraflı fesih hakkı bulunmaktadır. Bu feshin paket turun başlamasından en az 30 gün önce bildirilmesi halinde; ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın ödenen bedel TÜKETİCİYE aynen iade edilir. Ancak bu feshin paket turun başlamasına 30 günden daha az bir süre kala bildirilmesi halinde Yurtdışı turlarda iade yapılmaz.
Yurtiçi turlarda hareket tarihinden 30 gün öncesine kadar iptallerde yapılmış ödemenin tamamı iade edilir
Yurtiçi turlarda hareket tarihinden 15 gün öncesine kadar iptallerde yapılmış ödemenin yarısı iade edilir
Yurtiçi turlarda hareket tarihinden 15 gün sonrasında ise ücret iadesi yapılmaz.
İade işlemlerinde; ödenen para birimi ve miktarı iade masrafları düşüldükten sonra iade edilir.
yabancı para birimine mukabil Türk Lirası ödemelerde kur dalgalanmalarında yabancı para biriminin değer kazanmış olması nedeniyle oluşabilecek kayıplardan DÜZENLEYİCİ sorumlu değildir.
9.12. Gezi ücreti ödendiği halde sebebi ne olursa olsun kişisel nedenlerden ötürü geziye iştirak edemeyen, gezi esnasında herhangi bir sebeple geziye devam edemeyen, nakil vasıtasını kaçıran kişi veya kişilere herhangi bir iade yapılması ve yukarıda belirtilen olaylardan dolayı DÜZENLEYİCİ'nin sorumlu tutulması söz konusu değildir. Ayrıca DÜZENLEYİCİ, bu gibi durumlarda talep halinde müşteri için yaptığı zorunlu ilave harcamaları da (vize, uçak bileti gibi) müşteriden tahsil eder.
9.13. Tüketici veya birinci derecede akrabaları için; kanunlarda yer alan mücbir sebep halleri, tüketicinin, paket tur sözleşmesinin hükümlerinden herhangi birinin yerine getirilmesine engel olacak derecedeki ağır kaza, tedavi gerektiren ağır hastalık, ölüm halleri TÜKETİCİ için mücbir sebep hali kabul edilir. Tüketici, mücbir sebebin varlığını resmi kurumlardan alınacak geçerli belge ile ispatlamak zorundadır. Tüketicinin gerekli tüm özeni göstermesine rağmen öngöremediği ve engelleyemediği bir durum veya bu maddede belirtilen mücbir sebep nedenleri ile paket turun başlamasına 30 günden daha az bir süre kala, yazılı veya kalıcı veri saklayıcısı ile fesih bildiriminde bulunması halinde ödenmesi zorunlu vergi, harç v.b. yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile 3. Kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın tüketicinin ödemiş olduğu bedel fesih bildiriminin DÜZENLEYİCİSİ veya ARACISINA ulaşmasından itibaren 14 gün içinde tüketiciye iade edilir.
Madde 10 - SORUMLULUKTAN KURTULUŞ KARİNESİ
10.1. DÜZENLEYİCİ veya ARACI, sözleşmeye aykırılığın aşağıdaki hallerden kaynaklanması durumunda sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesinden doğan zararlardan sorumlu tutulamaz:
a) TÜKETİCİNİN kusurunun bulunması.
b) Sözleşmenin ifası sürecine dahil olmayan üçüncü bir kişinin beklenmeyen ve önlenemez bir davranışının bulunması.
c) Sözleşmenin 8. maddesinde düzenlenen mücbir sebep hallerinden birinin bulunması.
ç) DÜZENLEYİCİNİN, ARACININ veya bağımsız hizmet sağlayıcısının gerekli tüm özeni göstermelerine rağmen öngöremedikleri ve engelleyemedikleri bir olayın meydana gelmesi.
d) Paket turun düzenlenmesi için öngörülen asgari katılımın sağlanamaması nedeniyle iptal edilmesi ve iptalin sözleşmede öngörülen sürede paket turun başlamasından en az yirmi gün önce yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile TÜKETİCİYE bildirilmiş olması.
10.2. Sözleşmenin 10.1 maddesinin (b), (c) ve (ç) alt maddelerinde belirtilen hallerde, DÜZENLEYİCİ veya ARACI ile o yerdeki temsilcileri, TÜKETİCİYE zor durumda kalması halinde hızlı bir şekilde yardımda bulunmakla yükümlüdür.
Madde 11.
Taraflar arasında iki nüsha olarak tanzim edilmiş bulunan işbu Sözleşme taraf yetkililerince tüm ekleri ile birlikte önlü arkalı olarak tanzim edilmiş okunmuş, kontrol edilerek kabul edilmiştir. Taraflar karşılıklı kabul ettikleri, taahhüt ve edinimlerini birlikte imza altına alarak, kabul ve teyid etmişlerdir. Seyahate katılacak olan ve bu sözleşmede adları yazılı katılımcı adına iş bu sözleşmeyi kabul eden taraf adına temsilen imzalamış olduğu kişilere karşı tüm hukuki sorumluluğun kendisine ait olduğunu ayrıca kabul ve taahhüt etmiştir.
Madde 12. DÜZENLEYİCİ’nin sözleşmeye kısmen ya da tamamen uymaması hallerinde ödenecek tazminatın hesaplanmasında TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri esas alınacaktır.
Madde 13. 12 punto olarak düzenlenen işbu sözleşmeyi kendim ve aşağıda adları yazılı şahıslar adına birlikte düzenlenmiş, son hali tarafımdan okunup, kabul edilip onaylanmıştır ve bir nüshası tarafıma tüm ekleri ile birlikte yazılı / kalıcı veri saklayıcı vasıtasıyla teslim edilmiştir. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği çerçevesinde işbu sözleşme konusu satın aldığı paket tur kapsamında, sunulan tüm hizmetleri ve niteliklerini, satış fiyatı ve ödeme şekil ile ifaya ilişkin tüm ön bilgileri, okuyup bilgi sahibi olduğumu ve paket tur sözleşmesinin içeriğini ve maddelerini okuyarak anladığımı, bilgilendirildiğimi kabul beyan ve taahhüt ederim. Paket tur ile ilgili ihtiyari sigortası yaptırtabileceğim tarafıma beyan edilmiştir. Bu beyanım, rezervasyon işlemlerimin, kendi yerime bir başkası tarafından yürütülmüş ve imzalanmış olması halinde de geçerlidir.
İşbu sözleşmenin imzalanması öncesinde aşağıdaki hususlar hakkında tarafıma yazılı olarak bilgi verilmiştir.
a) Seyahat acentasının yerel temsilcisinin adı, adresi ve iletişim bilgilerinin ile bunların bulunmaması halinde tüketicinin zor durumda kaldığında başvurabileceği yerel irtibat noktasının adı, adresi ve iletişim bilgilerinin, yerel irtibat noktasının ve yerel temsilcinin bulunmaması durumunda DÜZENLEYİCİ veya ARACININ en kısa sürede iletişim kurabileceği bilgileri,
b) Varsa ara durakların zamanı, yeri ve ulaştırma bağlantıları ile yolcu tarafından kullanılacak ulaşım aracının özellikleri,
c) Tüketici tarafından iptal masraflarını ya da kaza veya hastalık halinde ülkesine/şehrine geri gönderilme de dahil olmak üzere yardım masraflarını teminat altına alacak, isteğe bağlı bir sigorta sözleşmesi yapılmasıyla ilgili bilgiler.
d) Tüketiciye verilen broşür veya sözleşmede, bu maddede belirtilen bilgilerin değişmemiş olması halinde yolculuk öncesinde tekrar bilgilendirilme yapılmayacaktır.
İş bu sözleşme 06.03.2011 tarih ve 27866 sayılı resmi gazetede yayınlanan Mesafeli Sözleşmelere dair Yönetmelik (“Yönetmelik”) gereği internet ve sair iletişim araçları üzerinden gerçekleştiren satışlar için sözleşme yapılması zorunluluğuna istinaden düzenlenmiş olup, bu sözleşmede boşluk bulunan hallerde Yönetmelik hükümleri öncelikli olarak uygulanacaktır.
SÖZLEŞMEYİ OKUDUM.
BİR SURETİNİ TESLİM ALDIM
Tüketici ve katılımcı adına Belgeyi Tanzim ve imza eden Seyahat acentası yetkilisi
İSİM SOYADI
Adres: Adres :……………………….
Telefon: Telefon:………………………….
Fax : ………………………….
E-mail: E-mail :
İmza İmza :